(^_^)....Family.... (^_^)






"FAMILY" atau "keluarga"



sebelum ni aku de post pasal cinta kan...??
kali ni aku nak post psl family atau keluarga pulak...

aku dilahirkan dalam keadaan dunia yang serba sederhana....
ayah aku dulu nye seorang tentera...
kemudian die menarik diri dan bekerja sebagai body guard pengeluar kereta besar...
lau korg pernh dengar syarikat Tan Chong. ha...mesti pernh tgk kn...??







wktu tu...aku msih kecil...
walaupon kami adik beradik hidup dlm keadaan yg sederhana..
tapi kami mesra sgt2...
dan aku sbgai adik yg paling kecil...
sgt di manjai oleh kakak-kakak aku...
dan selalu dibuli dan disakat oleh abg2 aku...
dorg mmg suke tgk aku nangis...







tpi walau mcm ne pon...
dorg ttp sygkn adik pempuan dorg yg manje ni...
hehehe...
aku mempunyai tiga org kakak dn tiga org abg yg sumenye hero2....
kakak-kakak aku pulak...
sumenye pandai memasak...
aku sorg je yg xpndai msk...kekeke...
kami dibesarkan oleh abah dan mak...
mak aku pulak xpernah bekerja...
suri rumah sepenuh masa la kata kn...





&






ini mungkinlah zaman ketika aku msih budk-budk lgi...
tpi kini...
semakin aku meningkat dewasa...
semakin aku jdi seorg yg pandai membawa diri...
wlupon aku lain dri kakak-kakak aku...
tpi aku msih pndai menjaga diri...
xsush untuk mak aku membnarkan aku keluarga bersama kwn2...
hehehe...

uish...
ni psl fmily ke psl aku ni...??
aduyaii...merapik dh...
hahahaha...

oklah...
smbung citer ye...
fmily kami sebuah fmily yg sgt happy...
mak aku hppy dgn ank2nye...
begitu juga dgn abah aku...
sehinggalah seorg demi seorg kakak-kakak ku berkahwin...
mak aku happy bile dh lepas tggungjwp die terhdp ank2 pempuan die...
cume tinggal aku sorg je...hehehe...
kite tolak la bab kawin ni...





hurm...bermula la rintangan dlm dunia keluarga...
bile ank2 sudh mndirikan rumh tgga...
ank2 akan meninggalkan kedua-dua org tuanya...
mengikut si suami...
aku semkin meningkat dewasa...
sehingga umur aku menjangkau 20...
abah aku mula skit...
xthu pe skit die...
doktor kate disyaki TB...
tapi bile dh cek byk2 kali...
penyakit die xdpt dikesan...
dh mcm2 perubatn kami usaha kan...
tpi xbrhasil...
abah kurus mendadak...
sedih sgt2 wktu tu...
hurm...selama sebulan jugk abah dlm keadaan mcm tuh...
sehinggalah stu mlm tuh...pukul 3 pg...
aku dpt coll dri mak aku...mak aku kata "abah dah xde"
wktu tu...aku de kt rumah ceras...
n abah aku ade kt rumah kakak aku kt rawang...
pgi2 lgi abg aku dn aku bergkat ke rumh kakak aku...
sesmpainye kami di sana...
kami liht byk org kt rumh kakak aku tu...
sumenye tgh membaca kan yasin di hdpn jenazah...
aku yg msih dlm keadaan trkjut...
msih xdpt time kenyataan yg abah aku dh xde...
wktu tu pulak...abg ipar aku xde...
die ke china...
sumenye diuruskan oleh kak long aku...
yang paling mengecewakan aku...
aku dn ude(abg) cube untuk hbgi kak ngah dan kak teh aku...
lansung xdpt...
msih mrh kah dorg terhdp jenazah...??
alang(abg) pula ntah ke gunung mana...
masih xdpt dihbgi juga...
ksudahn nye...
abah dikbumikan tnpa ketiga-tiga anknya...




erm...itu keluarga aku...
sebab tkutkan perkara2 mcm ni la...
kdg2 ada ibu2 yg xnk ank die cpt sgt membesr...
erm...lau nk ikutkn...
mmg aku nk citer pnjg2 lgi...
tpi mmg berjela la korg nk membacenye...
itu tajuk ini...setkt ni jela aku citer k...
nk wat jdi pedoman kepada diri kite sbgai ank2...
jgn sekali2 menyimpan dendam trhdp kedua-dua ibu bapa kite...
yg diakhir hyt kita nnti...
kite yg akn menyesl dgn tindakan kite tuh...

SEKIAN...
terima kasih pada rakan-rakan yang sudi membaca kish aku ni...
AKU SAYANGKAN ABAH AKU SANGAT-SANGAT!!

. . : : L.o.V.e : : . .




LOVE...apa itu love?? dalam bahasa inggeris dipanggil LOVE
...bila di translate kan dalam bahasa melayu...
ianya menjadi 'CINTA'...
CINTA...
apa itu cinta?? cinta terbahagi pada banyak jenis...
ada macam-macam jenis cinta, pertama sekali cinta pada ALLAH...
dan itu lah yang paling penting sebenarnya dalam hidup ini...
cinta yang kedua adalah cinta pada family kita cinta kepada pertalian yang telah terjalin sejak azalinya...
pertalian yang yang tidak akan terputus sampai bila-bila...
cinta ketiganya adalah cinta kepada diri sendiri...
sesungguhnya kita perlulah menyanyangi diri kita terlebih dahulu berbanding orang lain...
hargai diri sendiri dan menjaga maruah diri supaya diri kita dihormati...
cinta ke-4 adalah cinta pada rakan dan sahabat yang selalu ada di sisi kita ketika kita dan senang...
ini juga penting kerana kita perlu pandai memilih kawan untuk dijadikan sahabat baik...
biarlah orang nye boleh menerima siapa diri kite...
boleh menerima kekurangan yang ada pada kita bagitu penerimaan kita pada diri sahabat kita tu...
dan yang terakhir sekali baru lah cinta pada kekasih hati didunia ni...
tapi cinta itu semestilah cinta yang ikhlas tanpa berniat meminta apa-apa pembalasan...
barulah cinta itu akan berkekalan...'